سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیری در زبان عربی

پنج شنبه 92/3/16 12:27 عصر| | نظر

  • زبان عربی گذشته از پیوند هزارو چند ساله اش با زبان فارسی ، زبان دین ماست و لذا برای بررسی آن حتما لازم است که ادبیات عرب و تاریخ ادبیات عرب برسی شود . تا دوره های ادبی از جاهلیت تا عصر ما و آثار هر عصر و نیز عوامل فرهنگی و غیر فرهنگی موثر در آن ، کاملا روشن شود و تمام خطوط و جزئیات شخصیت روانی و اجتماعی و هنری ادبا به وضوح تصویر شود.عربها واژه ادب رادرمعانی مختلفی به کار می برند ، در زمانجاهلیت به معنی دعوت به طعام مهمانی ( مأدوبه ) بود. و در جاهلیت و اسلام به خلق کریم و حسن معاشرت با خواص و عوام به کار می رفت. سپس بر تهذیب نفس و آموزش صفات پسندیده و معارف و شعر اطلاق شد. در قرن نهم میلادی و قرون بعد از آن همه علوم و فنون را از فلسفه و ریاضیات و نجوم و کیمیاو طب و اخبار و انساب و شعر و جز آن را از آنگونه معارف والا که در بهبود بخشیدن به روابط اجتماعی به کار می آید در بر می گرفت.

فنون ادبی عربی نیز بر دو قسمت می باشند: 

ادب عربی قدیم از شعر حماسی و تمثیلی خالی است. زیرا قوم عرب کمتر شهرنشین بود و بیشتر به واقعیت گریش داشت و از این رو تخیلش بارور نشده بود. از طرف دیگر شیوه کسب روزی به وسیله شعر که در میان شاعران قوم رواج گرفت جائی برای سرودن اشعار حماسی و تمثیلی باقی نگذاشت. با این همه اگرچه ادب عربی از آثار حماسی بلند و طولانی خالی است از قصائدی که در آنها روح حماسی می باشد خالی نیست. 


  • در میان اعراب شعر بیش از نثر عرصه بروز یافت و از سجع آغاز شد و به ارجوزه ها رسید و از آنجا به اوزان مختلف راه یافت. دوره های ادب عربی نیز در سه نهضت منحصر می شود: نهضت جاهلی و اموی ، نهضت عباسی ، نهضت جدید.بنابر این این دوره ها از عصر جاهلیت شروع می شوند و تا ظهور اسلام و بعد از آنحمله مغول و تأثیر آن بر ادب عربی کشیده می شوند. بر اساس موشکافیهای تاریخی و ادبی و مطالعه تطبیقی زبان شناسانه باید به اصالت شعر جاهلی نظر داد. و شعر عربی پس از آن دجار تحول و دگرگونی گردید و شاعران معروفی چون امرئ القیس وزهیر و اعشی و ... پیدا شدند و هرکدام سبک و بینش خاصی داشتند و تصویر خاصی در شعر خویش نمایان کردند. باآمدن اسلام ادب و زبان عربی نیز از قرآن و اسلام تاثیر پذیرفت و ارزش و اهمیت یافت که از صورت یک زبان قومی و محلی در گوشه ای محجور از دنیا به موقعیت یک زبان مهم جهانی نایل گردید و با مشارکت موثر همه مسلمین به ویژه ایرانیان ، گسترش و دامنه ای کم نظیر یافت و آثار و آثار بیشماری در موضوعات گوناگون به عربی نوشته شد.
+ نوشته شده در  جمعه 1387/02/06ساعت   توسط آهویی  

آموزش مکالمه عربی فصیح

پنج شنبه 92/3/16 12:14 عصر| | نظر

کتابها , نرم افزار , فایل صوتی , معرفی کتاب ,معرفی کتابهای آموزش عربی ,

 

معرفی مجموعه ( برگرفته از مقدمه کتاب)

مجموعه‌ی "لغة الضاد"با بهره گیری از منابع اصلی و به روز آموزش مکالمه‌ی عربی در دنیا از آخرین دستاوردهای علومی چون آموزشکتاب آموزش مکالمه عربی در خانه مجموعه لغة الضادزبان، روانشناسی آموزش و زبانشناسی برخوردار است و کمبودها و نقاط ضعف هر یک از منابع آن با نقاط قوت دیگری جبران شده است. این بسته از منابعی همچون "العربیة للحیاة" و "العربیة بین یدیک" و "الکتاب الاساسی" و "العربیّة للناشئین" و مانند آن سود جسته است. مجموعه ی "لغة الضاد"  با توجه به آشنایی مؤلف آن با ویژگی‌های زبان آموز ایرانی و شناسایی نیازهای مخاطب ویژهاش در طی نزدیک به بیست سال تدریس مکالمه، قواعد و ترجمه‌ی زبان عربی در مؤسسات آموزشی، حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور و پس از چند دوره تدریس و انجام جرح و تعدیل لازم به عمده نیازهای مخاطب خود پاسخ می‌دهد و او را گام به گام به قابلیت فهم شنیداری و نوشتاری این زبان و توانایی سخن گفتن و نوشتن به آن مجهز می‌سازد.
مخاطب این بسته، گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌باشد. این مجموعه در دوره‌های منظم آموزشی در قالب کلاسهای عادی وفشرده وهمچنین به طور مستقل و بدون نیاز به حضور در کلاس قابل استفاده است. زبان آموز "لغة الضاد" به هیچ گونه پیش زمینه‌ی عربی نیاز ندارد. این مجموعه یادگیرنده را گام به گام به قابلیت برقراری ارتباط شفاهی و نوشتاری با عربزبانان و توانایی ابراز رفتار زبانی مناسب می‌رساند و به او امکان می‌دهد تا در دانشگاه‌هایی که زبان آموزش، عربی است به تحصیل بپردازد.
هدف کلی مجموعه‌ی "لغة الضاد" ایجاد توانایی فهم زبان عربی هنگام خواندن و شنیدن و کاربرد آن در سخن گفتن و نوشتن در زبان آموز ایرانی جهت بر قراری ارتباط فعال با عرب زبان‌ها (الناطقین بلغة الضاد) میباشد. از ویژگی های این مجموعه:      

?    قابل استفاده برای همه ی گروه های سنی                                  

_ با رویکردی نوین، به روش ساختاری و گام به گام
_ با کاربردی آسان و روان وامکان یادگیری سریع زبان                           

_ همراه با راهنمای گام به گام یادگیری به زبان فارسی
_ با قابلیت آموزش همزمان سخن گفتن،نوشتن،خواندن وشنیدن          

_  بدون نیاز به پیش زمینه ی عربی

 

سی دی صوتی آموزش مکالمه عربی

کتاب زبان را ببلعید، مزمزه نکنید

چگونه یک زبان خارجی را بیاموزم، چگونه عربی یاد بگیرم روش یادگیری عربی

 

میترسم اشتباه حرف بزنم، سر کلاس استرس دارم، کلماتو زود
فراموش می‌کنم، نمی دونم چطور باید تمرین کنم، مطمئن نیستم
 در مسیر درست آموزش باشم، چقدر زبان فرّار!ِ بعضی وقت‌ها از
 پیشرفت خودم مأیوس می‌شم، احساس می‌کنم دچار یکنواختی
 شدم و دایماً در جا می‌زنم و ...
    اینها و عبارت‌های دیگر از این دست مسایلی هستند که غالباً ذهن یک زبان آموز را به خود مشغول می‌کنند، پرسشهایی که اگر به درستی پاسخ داده شوند فرایند آموزش زبان آسان و روان تر می‌گردد. اگر در مسیر یادگیری زبان با دشواری یا ناکامی رو به رو می‌شوید نه به این دلیل است که استعداد یادگیری زبان را ندارید یا احیاناً مؤسسه یا بسته‌ی آموزشی درستی را انتخاب نکرده اید؛ بلکه دلیل عمده‌ی آن این است که فاقد تجربه‌ی رویارویی با «زبان دوم » هستید.
بی تردید انتخاب یک کتاب آموزشی معتبر در کنار معلمی موفق برای یادگیری زبان، ضروری است اما ضروری تر از آن، دانستن اصولی روانشناختی و روش‌هایی راهبردی است که به شما می‌آموزد چگونه مسیر آموزش زبان را تا رسیدن به هدف، طی کنید چرا که بخش اعظم یک روش یادگیری، ارتباطی نزدیک با نگرش، باورها و روحیات شما دارد، بدینسان از آن دسته از زبان آموزانی که در ابتدا یا میانه‌ی راه از گردونه‌ی آموزش جدا شده و به مقصود خود نرسیده‌‌اند نخواهید بود . اگر می خواهید راه یادگیری یک زبان جدید را آسان و کوتاه  کنید، این کتاب را چند بار بخوانید.

کتاب قواعد الضاد

برای مشاهده تصویر بزرگتر با توضیحات کتاب روی تصویر کلیک کنید

کتاب آموزش قواعد عربی

 


نام محصول                                                     مشخصات                               قیمت
لغة الضّاد جلد 1      305 صفحه                       کتاب به همراه نرم افزار صوتی و تصویری      28000 تومان
سی دی لغة الضّاد مقدّماتی                           نرم افزار صوتی و تصویری                         7000 تومان
لغة الضّاد جلد 2      257 صفحه                       کتاب به همراه نرم افزار صوتی و تصویری    24000  تومان
لغة الضّاد جلد 3      278 صفحه                       کتاب به همراه نرم افزار صوتی و تصویری     24000 تومان
لغة الضّاد جلد 4      302 صفحه                       کتاب به همراه نرم افزار صوتی و تصویری     24000 تومان
قواعدُ الضّاد جلد1    309 صفحه                       آموزش صرف کاربردی                              20000 تومان
قواعدُ الضّاد جلد2    274 صفحه                       آموزش نحو کاربردی                                20000 تومان
زبان را ببلعید، مزمزه نکنید             آموزش روشهای یادگیری زبان های خارجی  6000 تومان

تلفن سفارش: 5583354 -0935       88459872-021

ساعات تماس: 8 صبح تا 8 شب
نظرات خود را می توانید به آدرس asgharimahdi15@yahoo.com   ارسال نمایید.


دانلود نمونه ای از جلد اول کتاب لغة الضاد

دانلود نمونه ای از جلد دوم کتاب لغة الضاد

دانلود نمونه ای از کتاب زبان را ببلعید

دانلود نمونه ای از کتاب قواعد الضاد

طریقه دانلود: کلیک راست روی لینک و ذخیره (save)

 

نظر شخصی بنده در مورد کتاب:

این کتاب مزایایی دارد از جمله :

استفاده از متون اصیل عربی و دارا بودن فایل صوتی که فایلهای صوتی العربیه بین یدیک است.

توضیحات فارسی و ترجمه کلمات جدید به فارسی که برای یادگیری در خانه مناسب است. ( البته یادگیری در خانه بدون استاد را توصیه نمی کنم)

قیمت مناسبتر در مقایسه با سایر کتابها.

در چاپ جدید طراحی بهتر شده است



 
 نوشته شده در یکشنبه 18 فروردین 1392 ساعت 10:44

حکایة عربیة

پنج شنبه 92/3/16 12:0 عصر| | نظر

الأسـد والخنزیـر  
 
لما حاصر أبو جعفر المنصورُ ابنَ هبیرة، قال:‏ ‏ إن ابن هبیرة یُخَنْدِقُ على نفسه مثل النساء! ‏ ‏ فبلغ ذلک ابن هبیرة، فأرسل إلى المنصور:‏ ‏ "أنت القائلُ کذا وکذا؟ فاخرج إلیّ لتبارزنی حتى ترى."‏ ‏ فکتب إلیه المنصور:‏ ‏ "ما أجد لی ولک مثلاً فی ذلک إلا کأسد لقى خنزیراً، فقال له الخنزیر:‏ ‏ بارِزْنی!‏ ‏ فقال الأسد: ما أنت لی بکفء، فإن نالنی منک سوء کان ذلک عاراً علیّ وإن قتلتُک قَتَلْتُ خنزیراً فلم أحصل على حَمْد ولا فی قتلی لک فخر.‏ ‏ فقال له الخنزیر: ‏ ‏ إن لم تبارزنی لأعَرِّفَنَّ السباعَ أنک جَبُنْتَ عنی.‏ ‏ فقال الأسد: ‏ ‏ احتمالُ عارِ کَذِبِک أیسرُ من تلویث راحتی بدمک. ‏

 
من کتاب "حیاة الحیوان الکبرى" للدمیری
. ‏


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

پیوند‌ها

Online User